Nauczanie zdalne – Wróbelki, Zajączki i Sowy 22.06-30 .06.2020

Temat tygodnia: Hej dzieciaki! Nadchodzą wakacje.

Cele zajęć:

– wie, gdzie można spędzać wakacje;
– wie, jak bezpiecznie zachowywać się podczas podróży, pobytu w górach, nad morzem;
– zna środki transportuje, dzieli nazwy na sylaby;
– rozwiązuje zagadki słowne;
– pamięta o swoim tacie w dniu jego święta;
– wykonuje prace plastyczna i dba o jej estetyczny wygląd;
– utrwala przeliczanie w zakresie 10 w zadaniach tekstowych;

– uczestniczy w zajęciach gimnastycznych;

Dzień pierwszy- Temat : Lody dla ochłody.

Kochani. Kiedy na dworze panuje upał, przyjemnie jest zjeść zimne lody.

Kiedy upał jest na dworze,
co ochłodzić ciebie może?
Lemoniada, soki, woda –
krótko trwa taka ochłoda.
Lody zimne, lody pyszne,
dla ochłody fantastyczne!

Różne kształty lody mają,
wszystkie nam się podobają.
Ten okrągły, ten podłużny,
wygląd ich naprawdę różny.
W kubku, w rożku, na patyku,
lody form mają bez liku.
A i smaki wyjątkowe:
śmietankowe, owocowe…
Każdy znajdzie to, co chce,
nawet dziecko o tym wie.!
Jest wanilia, czekolada,
Wszyscy jedzą, nikt nie gada.
Weź na lody mamę, tatę,
możesz iść też z młodszym bratem.
Zjadaj lody kolorowe,
sorbetowe i kremowe.
W dni słoneczne, w dni pogody
zjadaj lody dla ochłody!

Pyszne i zdrowe lody możecie zrobić sami w domu. Wystarczy wlać sok owocowy lub zblendowane owoce (o to poproście kogoś dorosłego) do kubeczka po jogurcie, włożyć do niego patyk po lodach lub plastikową łyżeczkę, włożyć na kilka godzin do zamrażalnika i gotowe! Takie lody to sorbety. Możecie też zblendowane lub rozdrobnione owoce (np. truskawki) zmieszać z jogurtem naturalnym i zamrozić, otrzymacie pyszny mrożony jogurt. Smacznego!

Jeśli po porcji lodów zrobiło się Wam chłodno – zatańczcie do piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=AjV0cal75LQ

A teraz weźcie kolorowe kredki i rozwiążcie zadania:

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/06/llllllll.jpg

Wesołej zabawy!

Ps. Juto DZIEŃ TATY – proponujemy z pomocą mamusi lub kogoś dorosłego, zrobić laurkę dla taty i jutro podczas zabawy przy piosence Mu ją wręczymy.

https://pl.pinterest.com/pin/694891417491551654/

https://pl.pinterest.com/pin/737183032744290175/

Tylko ciiiii….. żeby to była niespodzianka.

 

Dzień drugi- Temat : Dzień Taty.

Dzień Taty!! Wszystkim naszym „Wróbelkowym” , „Zajączkowym” i ” Sowim” tatusiom składamy najlepsze życzenia!! Macie najcudowniejsze Dzieci na świecie! Więc macie już wszystko.

Wasze dzieci mają dla was niespodziankę – wręczą Wam wykonane przez siebie laurki.

  • Pobawcie się teraz razem przy piosence „Piosenka dla taty”

https://www.youtube.com/watch?v=-VDZDUQYWDc  

Jeszcze raz Wszystkiego Najlepszego dla Tatusiów! Sto lat!

A teraz czas na zajęcia.

Często opowiadaliście w przedszkolu, że na wakacje jeździcie w góry. Obejrzyjcie teraz jak Tiszi i Taszi spędzają czas w górach.

https://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio&feature=youtu.be

Zabawy matematyczne – Góralskie liczenie: Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu (w pamięci lub na konkretach).

Zadanie 1.
Na hali, na hali 10 owiec juhas pasie.
Dwie w góry mu uciekły –   Ile teraz masz owiec, juhasie?
Dzieci układają 10 klocków. Odsuwają 2.
Udzielają odpowiedzi na pytanie: Teraz jest 8 owiec.

Zadanie 2.
Do zagrody 9 owiec wpędził juhas młody.
Ale cztery starsze owce uciekły z zagrody.
Policz teraz szybko mi – ile owiec w zagrodzie śpi?

Zadanie 3.
Na hali, na hali raz się tak zdarzyło
że do 7 starszych owiec 3 młode przybyły.
Powiedz teraz mi, ile wszystkich owiec w zagrodzie śpi?

Zadanie 4.
Na łące pod górą juhas owce pasie;
cztery czarne owce i pięć białych hasa.

Ile wszystkich owiec jest w stadzie juhasa?

Miłego popołudnia.

 

Dzień trzeci- Tema t: Przedszkolak bezpieczny nad wodą.

Witajcie, Dzieciaki. Dziś zapraszamy was nad wodę, morze, jezioro, rzekę. Czy lubicie pływać? Czy podobają  się Wam skoki przez fale? A może Waszą ulubioną zabawą jest budowanie zamków z piasku lub gra w piłkę? Nad wodą można się wspaniale bawić. Warto też pamiętać o zasadach bezpieczeństwa. Obejrzyjcie krótki film:

https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA

A teraz odpowiedzcie na pytania:

Czy można wchodzić do wody bez wiedzy i opieki rodzica?
Czy należy posmarować skórę kremem z filtrem przed wyjściem na słońce?
Czy biała flaga oznacza, że można się kąpać?
Czy na plaży można zakopać śmieci?
Czy w czasie burzy można spacerować po plaży?
Czy dzieci powinny mieć rękawki i koła ratunkowe?

A teraz kilka zagadek, czy znacie na nie odpowiedzi?

Może być niebieskie, szare lub zielone.
Bywa spokojne lub bardzo wzburzone.
Kiedy jego brzegiem ludzie spacerują,
jego małe fale stopy ich całują.
(morze)

Gdy do ucha ją przyłożę,
morza szum powróci do mnie.
W tej skorupce małe morze
lato może nam przypomnieć.
(muszelka)

Można na niej się opalać,
zamki z piasku też budować.
Gdy się znudzi, można z mamą
brzegiem morza spacerować.
(plaża)

Świecę mocno dzionek cały,
żeby wszystkim ciepło dać.
By zobaczyć, jak przychodzę,
trzeba bardzo wcześnie wstać.
(słońce)

Jest lekkie, okrągłe
i do nadmuchania.
Przyda się każdemu
w nauce pływania.
(koło ratunkowe)

Na koniec narysujcie wesołą i bezpieczną zabawę na plaży. Bawcie się dobrze!

 

Dzień czwarty – Temat : Letnie orzeźwienie!

Drogie dzieci, czy wiecie jak ważne jest picie dużej ilości napojów podczas upałów? Najlepszym sposobem na orzeźwienie jest woda. Jeśli chcemy wzbogacić nasz napój możemy przygotować plasterki cytryny (lub inne letnie owoce), kostki lodu i połączyć wszystko w ulubionej szklance lub kubku. Powstanie bardzo orzeźwiający napój idealny na letnie upały. Możecie też do niego dodać  listki mięty. Spróbujcie! Mam nadzieję, że Wam zasmakuje.

Przy robieniu orzeźwiającego napoju posłuchajcie piosenki „Smak lemoniady”

https://www.youtube.com/watch?v=wjU9O1TEKNU

Jak już przygotowujecie pyszny napój, możecie go popijać przy robieniu pracy plastycznej „Lemoniada”

Narysujcie lub odwzorujcie wzór szablonu kubka na kolorowej kartce papieru, a następnie go wytnijcie. Wykorzystując gumkę do ścierania (lub przygotowując pieczątkę wyciętą z ziemniaka, w kształcie małego kwadratu) oraz białą farbę zróbcie stemple na przygotowanym kubku, które będą przypominać kostki lodu. Następnie wytnijcie trzy małe koła z żółtej kartki papieru; zaznaczcie środek i narysujcie 4 linie przez ten środek, tak żeby powstał plasterek cytryny. Przygotowane cytrynki przyklejcie na kubku i doklejcie do niego słomkę.

https://pin.it/4wnnHS1

https://i.pinimg.com/originals/a1/ab/bb/a1abbbf93f07b59ca6b96404e39d224f.jpg

Dzień piąty – Temat : Jakie znasz środki lokomocji?

Wiecie kochani, że to już ostatni tydzień zajęć i zabawy kształcenia na odległość przed wakacjami? Oprócz tego tygodnia, zostały nam jeszcze dwa dni.

Ach, dopiero co był wrzesień… przyszliśmy do przedszkola.. i tak szybko zleciało… jesień, zima, wiosna i teraz lato – koniec roku – wakacje. Wysłuchajcie piosenki o tym, że już czas pożegnać przedszkole. Niektórzy żegnają się już z nami na stałe – idą do szkoły! Życzymy Wam kochani wszystkiego dobrego! Samych sukcesów w szkole, dobrych ocen, kolegów i koleżanek. Dacie sobie świetnie radę. Wspominajcie nas miło i czasami odwiedzajcie

Powodzenia!

Z pozostałymi żegnamy się na 2 miesiące. Pracowaliście wspaniale przez cały rok, a od połowy marca w trudnych i nietypowych warunkach. Przed wami wspaniały, długi i zasłużony odpoczynek!

https://www.youtube.com/watch?v=6OADiBqDusA

Przypomnimy sobie, jak i gdzie można spędzić wakacje.

  1. 1. Zaczynamy od zabawy ruchowej, bo bardzo lubimy się ruszać.

https://www.youtube.com/watch?v=i76ClBnx2Ik&feature=youtu.be

  1. 2. Czy lubicie podróżować? Wiemy, że tak. Ciekawe jesteśmy czym wybierzecie się na wakacje? Samochodem, pociągiem, samolotem, rowerem…

Spróbujcie nazwać wszystkie środki lokomocji; wyklaszczcie sylaby i je policzcie.

https://mala275.blogspot.com/2017/07/dzielenie-na-sylaby-srodki-transportu.html

https://mala275.blogspot.com/2017/07/dzielenie-na-sylaby-srodki-transportu.html

https://mala275.blogspot.com/2017/07/dzielenie-na-sylaby-srodki-transportu.html

  1. A teraz rozwiążcie zagadki o różnych środkach lokomocji.

Pędzi po torze szybko, z daleka,

bo tłum podróżnych na stacji czeka. (pociąg)

Ma skrzydła, choć nie jest ptakiem.

Lata podniebnym szlakiem. (samolot)

Ma maskę, a pod nią konie,

cylindry – nie na głowie.

A w środku siedzi człowiek. (samochód)

Ta wielka latająca maszyna

owada – ważkę, przypomina. (helikopter)

  1. Proponujemy, aby każdy z was samodzielnie narysował, namalował ulubiony pojazd.
  2. Zabawa w skojarzenia: „Z jakim miejscem się kojarzą?”

szyszka, szpilki, sowa, jagody, poziomki – las;

muszla, piasek, statek, parasol plażowy, latarnia morska – morze;

plecak, kolejka linowa, szarotka, trapery – góry;

kwiaty, pszczoła, żaba, motyl – łąka;

traktor, kosa, gęsi, krowa – wieś.

  1. Zabawa pantomimiczna „ Odgadnij, co będę robił podczas wakacji”.

Spróbujcie naśladować czynności, które można wykonywać podczas letniego wypoczynku. Wasi rodzice lub dzieci odgadują, o jaką czynność chodzi.

Miłego weekendu!

29-30.06.20

Temat tygodnia: Kolorowe Lato

Cele zajęć:

– kształcenie uwagi pamięci, logicznego myślenia,

– wzbogacanie słownika dziecięcego,

– rozwijanie zainteresowań plastycznych,

– poznanie barw podstawowych i pochodnych,

– rozwijanie zainteresowań kulinarnych;

Dzień 1- Temat: Kolory Lata   

Dzień dobry dzieci mamy wakacje i wreszcie nadeszło lato, pełne wspaniałych kolorów, barw mieniących się w słońcu, dlatego też dzisiaj będziemy rozmawiać o kolorach lata.

Na początek zapraszam Was do rozwiązywania zagadek.

1.W lato pięknie cię opali, w  zimę trzyma się w oddali,

Mieszka w niebie, jest gorące, każde dziecko lubi…?

2. Wyrósł na drodze, na jednej nodze,

Wygląda jak słońce, ma ziarnek tysiące…?

3. Nie widać ich w ciągu  dnia, chociaż są nad nami.

Można je zobaczyć tylko wieczorami…?

4. Barwy żółtej ona cała, do herbaty doskonała .

Jest w niej dużo witaminy, kwaśny w smaku sok z  …?

Brawo  to jest cytryna , ma  kolor żółty!

Co jeszcze kojarzy się Wam z kolorem żółtym? (  dobrze)

A teraz następne zagadki:

5. Na małych krzaczkach w promieniach słonka dojrzewają , są słodkie i pyszne i  czerwony kolor mają…?

6. Jest warzywem bardzo znanym , do kanapek dodawanym. Czerwień jego jest kolorem, a nazwany…?

7. Czerwone, pachnące, słońcem malowane, przyniosę ich z lasu w lecie pełen dzbanek…?

No oczywiście mają one kolor czerwony.

Co jeszcze jest czerwone w Twoim otoczeniu?…

 

I ostatnia zagadka.

Jaki kolor ma morze?…

Jaki kolor ma niebo?…

Niebieskie jest morze, niebieskie jest niebo.

A co jeszcze jest niebieskie?…

 

A teraz poproście mamę o trzy kolory farby i trzy pojemniki, do których wlejecie farbę czerwoną, żółtą i niebieską – są to podstawowe kolory . Będą również potrzebne pędzle i kartki.

Zapraszam do przeprowadzenia eksperymentów.

Proszę nakładać wybrane kolory na siebie, w celu uzyskania nowej barwy.

Podpowiem wam: żółty + czerwony  – to  kolor pomarańczowy

żółty + niebieski   – to kolor zielony

niebieski + czerwony – to kolor fioletowy.

Miłej zabawy w tworzeniu nowych kolorów.

 

Dzień 2 – Temat: Kolorowa sałatka owocowa

 

Dzień dobry dzieci! w dniu 30.06. 2020r. kończymy zajęcia edukacyjne prowadzone drogą internetową. Żegnamy się więc ,  do rozpoczęcia nowego roku szkolnego.

Na zakończenie , proponuję przygotowanie kolorowej sałatki owocowej.

Proszę przygotować z różnych kolorowych owoców sałatkę. (truskawki, borówki, poziomki i inne).

Owoce umyć obrać i pokroić na kawałki.

Z jogurtu mięty i miodu zrobić sos, którym polejecie deser.

Pamiętajcie o zasadach higieny i bezpieczeństwa podczas przygotowania produktów.

Smacznego!

 

Życzymy Wam zdrowych miłych, wesołych i kolorowych  wakacji.