Temat tygodnia – Święto Wszystkich dzieci.
Cele:
- Rozwijanie uważnego słuchania i oglądania bajki
- Rozwijanie mowy
- Dzielenie wyrazów na sylaby
- Doskonalenie wypowiadania się, dzielenie się wrażeniami po obejrzeniu bajki
- Doskonalenie liczenia i odwzorowywania liczby
- Czerpanie radości z zabawy
- Doskonalenie koordynacji słuchowo- ruchowej
- Rozwijanie sprawności manualnych poprzez kolorowanie, wycinanie..
- Poznawanie świata polisensorycznie, wzbogacanie doświadczeń zmysłowych.
Wzbogacanie dziecięcej wiedzy na temat zmysłów.
Uświadomienie przedszkolakom znaczenia zmysłów w codziennym życiu; rozwijanie logicznego myślenia i świadomości zmysłów, które uczestniczą w procesie poznawania świata.
Dzień 1 – Temat : Tolerancja
- Kochane dzieci! Dziś Wasze piękne święto- Dzień Dziecka.
Wiecie, że na całym świecie mieszka mnóstwo ludzi, a dużą część tej ilości stanowią dzieci.
Poproście Rodzica, żeby pokazał Wam ilustracje dzieci z różnych stron świata, z różnych kontynentów.
Porozmawiajcie o tym , co robią dzieci na tych zdjęciach, jak wyglądają, jak są ubrane. Czy są podobne do Was ? Możecie je też poznać korzystając z linku poniżej.
Spróbujcie teraz powiedzieć coś o sobie- co Was cieszy, co lubicie robić.
Pewnie znacie książki Neli- Małej Reporterki albo książkę Martyny Wojciechowskiej pt. Dzieciaki świata. Jeśli nie, to zachęcamy Was do poczytania z mamą i tatą i poznania dzieci z różnych krajów- Ich przygód, marzeń, trosk i radości życia. To świetne lektury uczące tolerancji i wrażliwości.
- Ćwiczenie logopedyczne – Podróż dookoła świata
Język wyruszył w podróż dookoła świata (dzieci rysują koła językiem, po górnej i po dolnej wardze). Wędrował przez góry i doliny (dzieci unoszą język za górne i za dolne zęby), a potem wspiął się na wysoką górę (dzieci czubkiem języka dotykają do górnego wałka dziąsłowego),
z której rozpościerał się przepiękny widok. Bardzo go zadziwił (dzieci wysuwają wargi do przodu – ooooo). Kiedy z niej zszedł, zobaczył gromadkę dzieci i przywitał się z każdym osobno (dzieci dotykają językiem każdego zęba osobno na górze i na dole). Potem długo płynął łódką i machał wiosłami (dzieci przesuwają język do prawego i do lewego kącika ust). Na koniec wsiadł do samolotu, który leciał wysoko nad chmurami (dzieci przesuwają język po górnej wardze), aż wreszcie wylądował na ziemi (dzieci chowają język za dolne zęby).
Zanim wysłuchacie opowiadania o pewnym chłopcu poruszajcie się troszkę w zygzakowatym tańcu.
https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs
- Usiądźcie wygodnie i posłuchajcie opowiadania A. Widzowskiej ze zbioru Olek i Ada ( Kolorowy start)
Do grupy Ady dołączył nowy przedszkolak. Pani przedstawiła go dzieciom i powiedziała, że ma na imię Anuj. Nikt nie chciał się z nim bawić, bo wyglądał inaczej niż wszyscy: miał ciemną skórę i czarne oczy, tak czarne jak nocne niebo. Chłopiec siedział w kąciku i rysował coś na kartce. – To piesek? – zapytała Ada, przyglądając się rysunkowi. – Tak, mój dog – odpowiedział chłopiec i dorysował żółte słońce. Ada znała to angielskie słowo i wiedziała, że dog to znaczy pies. Zawsze marzyła o jakimś zwierzątku, ale niestety, była uczulona na sierść i po spotkaniu z psem lub kotem od razu zaczynała kichać. – Nie baw się z nim – szepnęła jej na ucho Kasia. – On jest z innego kraju. – Jest miły – powiedziała Ada. – I ładnie rysuje. Od tej pory Ada i Anuj często bawili się razem: układali wieże z klocków, budowali zoo i ustawiali w nim plastikowe zwierzątka, kręcili się na tej samej karuzeli. Chłopiec znał dużo dziwnych słów, których Ada nie rozumiała, ale z radością uczyła go wymowy polskich słów. – To jest huśtawka, potrafisz powiedzieć? – Fuś… fuś… fuśtajka – próbował wymówić Anuj. Ada również nauczyła się nowych słów po angielsku i dowiedziała się, że Anuj urodził się w Indiach, a jego imię znaczy „młodszy brat”. – Ja mam starszego brata Olka, ale jak chcesz, to możesz być moim młodszym braciszkiem – zaproponowała. Zbliżały się Dzień Babci i Dzień Dziadka, więc dzieci przygotowywały przedstawienie. Kilkoro z nich nie chciało występować razem z nowym kolegą. – Ja nie będę z nim tańczyć – naburmuszyła się Ola. – Moja mama powiedziała, że on jest z dzikiego kraju – stwierdził Jaś. – A mój tata mówi, że oni jedzą palcami. – Nieprawda! Anuj był u nas w domu z mamą i tatą. I wcale nie jedli palcami! – odezwała się Ada. Słysząc to, pani poprosiła, żeby dzieci usiadły w kółeczku na dywanie, i opowiedziała im bajkę o króliczku Trusiu. Truś był czarny, chociaż wszystkie króliki w stadzie były białe. Okazało się jednak, że czarny królik był najodważniejszy ze wszystkich i to właśnie on uratował Białe Uszate Królestwo. – Nie wolno się z nikogo śmiać i mówić, że jest inny lub gorszy. Na świecie żyje wielu ludzi, którzy różnią się kolorem skóry, mową i zwyczajami. Ważne, żebyśmy się od siebie uczyli i pomagali sobie wzajemnie. Ada podeszła do Anuja i wzięła go za rękę. – On jest moim młodszym bratem – powiedziała. – I razem zagramy babcię i dziadka w naszym teatrzyku! Okazało się, że Anuj ma śliczny głos i potrafi śpiewać jak skowronek. W dodatku nauczył się na pamięć trudnego wiersza po polsku i ani razu się nie pomylił. Największe wrażenie jednak zrobili na wszystkich babcia i dziadek Anuja. Byli ubrani kolorowo jak motyle i poczęstowali dzieci indyjskimi ciasteczkami. Gdyby wszyscy na świecie byli tacy sami, nie działoby się nic ciekawego.
Jeśli uważnie słuchaliście, to na pewno odpowiecie na pytania:
- Kim był nowy przedszkolak w grupie Ady?
- Jak dzieci zareagowały na nowego kolegę?
- Jak mógł się czuć Anuj, gdy dzieci nie chciały się z nim bawić?
- Jaką bajkę opowiedziała pani dzieciom?
- Czy wszyscy muszą być tacy sami?
- Czy wiecie , co oznacza słowo tolerancja ?
Tolerancja polega na akceptowaniu inności jakiejś osoby: przyjmujemy ją taką, jaka jest, nawet jeśli ma inny kolor skóry, inaczej wygląda czy się ubiera inaczej niż my. Tak jak każdy kwiat jest inny, tak również każdy człowiek jest inny. Wtedy, gdy ludzie wzajemnie sobie pomagają, troszczą się o siebie i są dla siebie dobrzy, tworzą piękny bukiet kwiatów.
Powtórzcie kilka razy słowo tolerancja – dzieląc je rytmicznie (na sylaby).
Posłuchajcie piosenki pt. Jesteśmy dziećmi https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ
I ŻYCZYMY WAM, ŻEBYŚCIE ZAWSZE BYŁY WESOŁE, UŚMIECHNIĘTE, ŻEBYŚCIE BYŁY KOCHANE I MOGŁY KOCHAĆ. PO PROSTU BĄDŹCIE SZCZĘŚLIWE!!! PRZESYŁAMY BUZIAKI- WASZE PANIE
I JESZCZE NIESPODZIANKA od Art.- Bonsai
Dzień Dziecka u Nietoperzy czyli historia animacji filmowej z muzyką w tle .
Jak nasza ulubiona para nietoperzy świętuje Dzień Dziecka?
Wspominając zabawy, piosenki i kreskówki z dzieciństwa:)
Zapraszamy na spotkanie z Emilką i Cypisem, a także bajkowo – filmowymi postaciami.
Dowiecie się czym jest animacja filmowa, jak robi się kreskówki, kim był Walt Disney
i ile lat ma Królewna Śnieżka.
Będzie muzycznie, zagadkowo i interaktywnie. Zapraszamy!
Koncert jest bezpłatny – jest prezentem na Dzień Dziecka od Art Bonsai dla wszystkich dzieci, które lubią śledzić losy Nietoperzy.
Koncert można będzie obejrzeć na kanale You tube:
– w przedszkolu
– w szkole
– w domu z rodzicami
do 10 czerwca 2020r.
LINK DO KONCERTU https://www.youtube.com/watch?v=butin1OWny4&feature=youtu.be
Dzień 2 – Temat : Niby tacy sami, a jednak inni.
Witajcie! Jeśli macie rodzeństwo zaproście je do zabawy, jeśli nie to bawcie się z Rodzicami.
- Zabawa – Co nas łączy?
Dzieci tańczą w rytm wybranej muzyki. Na hasło Rodzica : Stop, zatrzymują się.
Rodzic pyta: Co Was / Nas łączy? Dzieci starają się znaleźć i pokazać wspólną cechę, np.: mamy 4 lata – pokazują 4 palce; mamy ręce – machają rękami; mamy nogi – podskakują; mamy głowę – poruszają głowami…
- Ćwiczenia wzmacniające poczucie własnej wartości – Lustro.
Stańcie przed lustrem, tak aby była widoczna cała Wasza sylwetka.
Przyjrzyjcie się sobie i powiedzcie , co u siebie lubicie, np. swoje włosy, oczy, ręce, to, że szybko biegacie, pięknie rysujecie, pomagacie innym, dzielicie się zabawkami itd.
Rodzice mogą uzupełniać wypowiedź dziecka, wskazując tylko pozytywne cechy.
Na koniec wypowiedzi każdego dziecka Rodzice mówią : Jesteś wspaniały
Dziecko powtarza samodzielnie: Jestem wspaniały!
- Ćwiczenia językowe Zwinny jak kot.( Zdjęcia wybranych zwierząt).
Tak jak ludzie mają swoje cechy, tak również zwierzęta mają swoje charakterystyczne cechy. Obejrzyjcie wspólnie zdjęcia zwierząt, nazwijcie je i zastanówcie się wspólnie, z jakiej cechy znane jest dane zwierzę.
Czy znacie powiedzenia : zwinny jak kot, mądra jak sowa, mały jak mrówka, pracowity jak pszczoła, łagodny jak owieczka, powolny jak żółw, szybki jak gepard, uparty jak osioł, śpiący jak niedźwiedź.
Gdybyś miał być zwierzęciem, to jakim? Do jakiego byś się porównał? Cechy którego zwierzęcia w sobie odnajdujesz? Czy jesteś szybki, czy pracowity? A może … może masz cechy jeszcze innego, niewymienionego wyżej zwierzęta.
Spróbuj się trochę poruszać i naśladować rożne zwierzęta.
Dziś proponujemy bajkę do wyboru
- Brzydkie kaczątko- https://www.youtube.com/watch?v=FtQI_zYlLPY
Bajka znana dzieciom, ale warto do niej powracać.
Zastanówcie się, jak czuło się kaczątko na podwórku, a jak nad stawem, gdy zobaczyło swoje odbicie w wodzie.
Ćwiczenia, reakcji w trudnej sytuacji – Stop!
Dzieci ! Przekażcie rady kaczątku, jak powinno się zachować, kiedy inni mu dokuczali. Jednym ze sposobów reakcji może być wyciągnięcie ręki w kierunku przeciwnika i powiedzenie: Stop! Nie masz prawa mi dokuczać. Warto też zwrócić uwagę na to, że dziecko ma prawo i powinno szukać pomocy u osoby dorosłej, do której ma zaufanie.
LUB
- Moje nie moje- przedstawienie w wykonaniu dzieci na podstawie utworu Liliany Bardijewskiej. https://www.youtube.com/watch?v=JUNCK0hpR68
Bajka dla najmłodszych o tym, że pozory mylą, a prawdziwe piękno i dobro kryją się niekiedy pod bardzo niepozorną postacią. Oto na leśnej polanie pojawia się tajemnicze jajko. Jest piękne, kolorowe i budzi zachwyt wszystkich mieszkańców lasu. Każdy chce być… jego rodzicem – i ptak, i żółw, i mrówka, i krokodyl. Rozpoczyna się wielka leśna awantura. Skłóconych mieszkańców lasu godzi mądry kangur. – Wychowajmy je wszyscy razem – powiada, i tak też się dzieje. Zwierzęta kolejno podejmują opiekę nad kwiecistym jajkiem. Aż nadchodzi dzień, kiedy z jajka wykluwa się pisklę – brzydkie, niepozorne, wystraszone. – To nie moje – kolejno odwracają się od niego przyszywani ojcowie. Wszyscy oprócz jednego, mądrego kangura. Wychowany
w jego kieszeni niepozorny pisklak okaże się wspaniałym śpiewakiem, którego koncertów będzie słuchał cały las. – I pomyśleć, że on mógł być nasz – westchnie z żalem zachwycona mrówka. Tak oto niepozorne stało się piękne.
- Odpocznijcie i posłuchajcie muzyki relaksacyjnej z zamkniętymi oczami. . Zastanówcie się,
o czym może opowiadać ta muzyka. A może narysujecie to , o czym opowiadała muzyka. Swoje prace możecie przesłać Waszym Paniom.
Możecie skorzystać z poniższych linków.
https://www.youtube.com/watch?v=Eh_dH40FRhc
https://www.youtube.com/watch?v=x0fhwXMHqec
https://www.youtube.com/watch?v=vODeM1HLads
Ściskamy Was – Wasze Panie.
Dzień 3 – Temat : Jaś i Małgosia
Dziś w ramach naszego wirtualnego spotkania z Tygryskami i Motylkami proponujemy skorzystanie z propozycji Teatru Muzycznego w Poznaniu .
Jaś i Małgosia na Dzień Dziecka z Teatrem Muzycznym w Poznaniu
Drodzy Rodzice!
Z okazji Dnia Dziecka przygotowaliśmy dla naszych Najmłodszych Widzów coś specjalnego! Już w najbliższą sobotę zapraszamy na premierę bajki-samograjki Jana Brzechwy „Jaś i Małgosia”. Spektakl będzie dostępny bezpłatnie od 30 maja do 3 czerwca na kanale YouTube Teatru Muzycznego w Poznaniu.
Jest to pierwsza tego typu produkcja Teatru Muzycznego w Poznaniu!
Jeśli Wam się spodoba – mamy w planach jeszcze kilka podobnych.
Dodatkową atrakcją dla dzieci będzie specjalny program z krzyżówkami, wykreślankami, kolorowankami oraz memory do wycięcia i naklejania na tekturkę.
Program będzie można pobrać ze strony internetowej Teatru już od piątku, 29 maja.
Pięknego świętowania!
Jak co roku Dzień Dziecka przygotowaliśmy we współpracy z firmą UWI Inwestycje S.A. Dziękujemy za wsparcie!
|
LINK DO OBEJRZENIA BAJKI
Rodzice, na stronie Teatru Muzycznego można pobrać plik PDF, w którym jest kilka propozycji zadań- niektóre dzieci wykonają same, a w tych troszkę trudniejszych możecie im pomóc lub po prostu je pominąć .
Zachęcamy do skorzystania .
- Rozmowa na temat bajki
- Jak miały na imię dzieci z opowiadania?
- Gdzie wybrały się dzieci na wycieczkę?
- Co zobaczyli Jaś i Małgosia w lesie?
- Z czego był zrobiony domek?
- Kto mieszkał w domku?
- Czy staruszka miała dobre zamiary co, do Jasia i Małgosi?
- Co zamierzała zrobić staruszka z Jasiem i Małgosią?
- Czy Jaś i Małgosia wrócili do swojego domu?
- Kto na nich tam czekał?
- Czy Jaś i Małgosia dobrze zrobili, że wzięli ciasteczka od staruszki?
- Zabawa muzyczno – ruchowa Jaś i Małgosia zbierają grzyby
Ruszmy się z miejsca ! Rodzicu możesz włączyć dowolna muzykę, może to być piosenka z bajki; dziecko porusza się w podskokach po pokoju, a na przerwę naśladuje zbieranie grzybków. - Lukrowany pierniczek- zabawa z elementami liczenia .
Kochani, możecie narysować kształt pierniczka na kartce. Ułóżcie ją przed sobą i zaopatrzcie się w kolorowe kredki. Rodzic może uderzać w stół kilka razy lub w instrument muzyczny.
Wy uważnie słuchajcie i liczcie. Następnie odwzorujcie liczbę, rysując kropki na pierniczku Jasia i Małgosi.
A teraz proponujemy troszkę innej aktywności, ale nadal związanej z obejrzaną bajką i wydaje się, że bardzo smakowitej.
- Poczęstunek z różnymi smakami.
Jaś i Małgosia połakomili się na słodycze. Rodzicu, sprawdź, czy uda się dziecku rozpoznać smak słodki.
Przygotuj proszę na talerzu kawałki różnego pożywienia. Najlepiej, by na talerzu znalazły się rodzynki oraz kawałki jabłka, kiwi, grejpfruta, gruszki, mlecznej i bardzo gorzkiej czekolady, słonych paluszków (dodatkowo mogą być też inne owoce). Dzieci wybierają coś z talerza, degustują i określają, czy zjedzony kawałek miał słodki smak. Potem zastanawiają się, jakie jeszcze smaki występowały w zjedzonych kawałkach (kwaśny, gorzki, słony, cierpki). Próbują również odgadnąć nazwy testowanego pożywienia i przyporządkować smaki: rodzynki → słodkie, jabłko → słodko-kwaśne, kiwi → kwaśne, grejpfrut → słodko-gorzki, mleczna czekolada → słodka, ciemna czekolada → gorzka, gruszka → słodko-cierpka, słone paluszki → słone.
- Smakowite liczby.
Możecie się umówić, że w kostce ukryte będą różne smaki. Jeśli wyrzucicie liczbę jeden, będzie to oznaczało, smak… słodki. Jeśli wyrzucicie liczbę dwa, będzie to oznaczało smak… kwaśny. Jeśli wyrzucicie liczbę trzy smak… słony. Jeśli wyrzucicie liczbę cztery smak… gorzki. Jeśli wyrzucicie liczbę pięć, będzie to oznaczało połączenie smaków słodkiego i kwaśnego, natomiast przy liczbie sześć – słodkiego i gorzkiego. Dzieci kolejno rzucają kostką, Rodzic określa, jaki smak jest przyporządkowany danej liczbie czy liczbie oczek, a dzieci podają nazwę pożywienia o takim smaku. Należy zachęcać dzieci, by nie powtarzały nazw pożywienia, które już wcześniej wymieniły.
Mamy nadzieję, że za sprawą Jasia i Małgosi spędziliście miło i twórczo czas. Kolejne zabawy smakami i zapachami już jutro.
Jeśli lubicie Jasia i Małgosię możecie Ich narysować. Jeśli lubicie słodkie pierniczki z chatki Baby Jagi ( w co nie wątpimy) możecie je również narysować, ozdobić wg własnego pomysłu, wyciąć.
I jak zawsze miło nam będzie zobaczyć Wasze prace.
MIŁEGO DNIA, POZDRAWIAMY ! WASZE PANIE
Dzień 4 / 5 – Temat : Zmysłowe dni – Smak i węch
Dziś kontynuujemy rozpoczętą zabawę zmysłami, bo Święto dzieci jest pełne różnych smaków i zapachów.
Posłuchajcie rymowanek .
Jaka kwaśna ta cytryna
Jaka kwaśna ta cytryna lecz to nie jej wina .
Bardzo kwaśną robię minę , kiedy jem cytrynę.
Proszę pani, proszę pana, to jest sprawa znana,
że kto w buzi ma cytrynę , ten ma kwaśna minę. Tak!
Świeży zapach mięty
Gdy w domu pachnie miętą, mam wtedy minę wniebowziętą.
Kto chce na spacer ze mną iść, by znaleźć świeżej mięty liść.
Znam niezłych ziółek całkiem sporo, lecz gdy idziemy nad jezioro,
to listek mięty chwytam w dłoń i czuję miłą, świeżą woń.
PO CO SIĘ TAK BAWIMY?
Zapachy wpływają na nasze samopoczucie. Wpływają na nasz nastrój. Dlatego świadome rozwijanie zmysłu smaku i węchu staje się koniecznością u dzieci. Odkrywanie zapachów i smaków sprzyja ich zdrowiu oraz pobudza wyobraźnię. Te same mięśnie, które biorą udział np. w piciu czy jedzeniu, służą do artykulacji dźwięków. Rozpoznawanie zapachów pozwala kojarzyć je z określonymi rzeczami, ludźmi, zjawiskami. Zapachy ułatwiają orientację w przestrzeni oraz oddziaływają na rozwój emocjonalny.
PROPOZYCJE ZABAW ROZWIJAJĄCYCH ZMYSŁ SMAKU I WĘCHU
- Soki owocowe. Dzieci rozpoznają rodzaje soków poprzez spróbowanie kolejnych napojów z kubeczków (materiały: różne rodzaje soków w kubkach, np. cztery smaki).
- Najsłodsza herbata. Rodzic przygotowuje herbatę, np. na śniadanie i słodzi, w różnym stopniu, w pięciu filiżankach (materiały: herbata, cukier, pięć filiżanek/kubków)
- Rozpoznawanie smaków. Rodzic umieszcza na spodeczkach różne artykuły spożywcze, np.: musztardę, chrzan, sól, paprykę, pieprz, cukier. Dziecko jeśli się zgodzi )) i z zasłoniętymi oczami próbuje wszystkich produktów i próbuje odgadnąć ich nazwy (materiały: artykuły spożywcze).
- Jaki to smak?- Przygotujmy w obecności dzieci tajemnicze mikstury. Potrzebne będą trzy kubeczki z wodą. Do jednego kubeczka można wsypać cukier, do drugiego – sól, a do trzeciego sok z cytryny. Przestawmy kubeczki, aby dzieci nie wiedziały, w którym co się znajduje. Jeśli dziecko jest chętne , niech spróbuje na łyżeczce troszkę mikstury i powie, co to za smak. Zapytajmy, za pomocą jakiego zmysłu dzieci rozpoznały je.
- Jak smakują pory roku? Dzieci wypowiadają się na temat smaków, jakie kojarzą im się z poszczególnymi porami roku.
- Smak owoców. Rodzic zadaje pytanie: Jaką barwą przedstawisz smak jabłka (gruszki, śliwki, banana)?
- Tworzymy kolorowe obrazy. Dzieci rysują rzeczy, które najbardziej lubią wąchać. Następnie omawiają swoje obrazki (materiały: kartki A4, kredki ).
- Zapachy owoców. Rodzic ma miseczkę z owocami, które są w domu , zasłania ją , a zadanie dziecka polega na rozpoznawaniu owoców wyjmowanych z miseczki za pomocą zapachu. Dziecko ma w tym czasie zamknięte/zasłonięte oczy (materiały: owoce).
- Zapach obrazu. Osoba prowadząca prezentuje dzieciom ilustracje przedstawiające różne ogrody. Uczestnicy rozmawiają na temat ilustracji oraz próbują odpowiedzieć na pytanie: Jakie zapachy mogą wydobywać się z tych obrazów? (materiały: ilustracje ogrodów).
- Poczuć wiosnę. Na wiosennym spacerze dzieci zwracają szczególną uwagę na zapachy . Mogą wąchać drzewa, szyszki, kwiaty, liście…. Dzieci zastanawiają się: Co pachniało najbardziej intensywnie? Które zapachy były najprzyjemniejsze? Dlaczego?
- Co tak pachnie? Można skropić waciki: perfumami, zmywaczem do paznokci, octem (wcześniej lepiej dać dzieciom te płyny do powąchania). Dzieci, wąchając waciki odgadują, czym zostały pokropione. Określają, za pomocą jakiego zmysłu mogły to rozpoznać. Węch
Zapytajmy dzieci- Co pachnie ładnie, a co brzydko ?
I JESZCZE ĆWICZENIE LOGOPEDYCZNE OD JEDNEGO Z ULUBIEŃCÓW DZIECI
URODZINY KUBUSIA PUCHATKA
Nadszedł dzień urodzin Kubusia Puchatka. Jego przyjaciele ze Stumilowego Lasu wraz
z Krzysiem postanowili zorganizować dla niego przyjęcie niespodziankę. Krzyś zajął się przyrządzeniem tortu urodzinowego. W wielkiej misce ubił pianę z jajek (wykonujemy obroty językiem, najpierw w prawo, później w lewo), dodał do niej mąkę (wysuwamy wąski język jak najdalej do przodu) i proszek do pieczenia (wysuwamy wąski język jak najdalej do przodu). Następnie całość przełożył do blaszki i wstawił do piekarnika (wypychamy dolne zęby językiem). Kiedy ciasto było już gotowe Krzyś posmarował je masą miodową (przesuwamy językiem po podniebieniu od zębów w kierunku gardła i z powrotem). Po południu wszyscy razem zapukali do Kubusia Puchatka (wypowiadamy: puk, puk). Na widok przyjaciół i tortu urodzinowego Kubuś bardzo się ucieszył (uśmiechamy się szeroko, nie pokazując zębów). Po wysłuchaniu głośnego Sto Lat, szybko zdmuchnął świeczki na torcie (wdychamy powietrze nosem, a następnie wypuszczamy ustami) i zabrał się do jego krojenia. Krzyś pomógł mu poczęstować urodzinowym ciastem przyjaciół. Wszyscy jedli tort ze smakiem (oblizujemy się). W końcu nadeszła chwila, której Kubuś nie mógł się doczekać,
a mianowicie rozpakowywanie prezentów. Szybko, więc odkleił wstążeczki, którymi były zapakowane (przyklejamy język do podniebienia i odrywamy go z głośnym mlaśnięciem).
Przyjęcie urodzinowe podobało się każdemu, szczególnie uradowany był Kubuś Puchatek, że mógł tak miło spędzić swoje urodziny i że przyjaciele go nie zawiedli.
ŻYCZYMY MIŁEGO WEEKENDU ! ODPOCZYWAJCIE, BAWCIE SIĘ I ZAWSZE UŚMIECHAJCIE!
WASZE PANIE