JĘZYK NIEMIECKI 4 MAJA- 15 MAJA

Drodzy Rodzice i kochane Dzieci!

Po przypomnieniu i utrwaleniu nazw zwierzątek żyjących w gospodarstwie, przyszedł czas na zwierzątka w Zoo.Materiały do utrwalenia i poszerzenia wiedzy z języka niemieckiego.
1.Na początek zapraszam do odsłuchania piosenki na powitanie, oraz przypomnienie zwrotów:

Hallo– cześć

Guten Tag/Guten Morgen– dzień dobry

Tschüss– cześć na pożegnanie

Aufwiedersehen– do widzenia

piosenka  poniżej w linku:              https://youtu.be/WQrHkXCMTeA                           

2. Wprowadzenie w tematykę zajęć- Im Zoo- w Zoo.  Zapoznanie się z nazewnictwem zwierząt w Zoo w języku niemieckim. Dzieci poznają nazwy podstawowych zwierząt w Zoo:

der Affe- małpa

der Elefant- słoń

Die Giraffe- żyrafa.                                                     

Das Krokodil- krokodyl

Der Löwe- lew

3. Wspólna zabawa przy piosence rodziców wraz z dziećmi.
Spróbujcie zapamiętać zwierzątka występujące w piosence. Zaproście swoich Rodziców do wspólnego ruchu, tańca … bo ruch to zdrowie. Następnie naśladujcie różne zwierzątka występujące w piosence, oraz powtarzajcie ich nazwy,

https://www.youtube.com/watch?v=0-1EFRNH5DM

  1. Im Zoo, im Zoo, im Zoo spieln alle Tiere froh.
    Der Elefant fängt an und zeigt uns, was er kann.
    (Elefant trompetet:) Tö-tö-rö-tö-rö, tö-tö-rö-tö-rö.
  2. Im Zoo, im Zoo, im Zoo spieln alle Tiere froh.
    Der Papagei ist dran und zeigt uns, was er kann.
    (Papagei flattert und spricht:) Piep-piep-piep-piep-piep,
    piep-piep-piep-piep-piep.
  3. Im Zoo, im Zoo, im Zoo spieln alle Tiere froh.
    Der Affe ist jetzt dran und zeigt uns, was er kann.
    (Affe hangelt sich von Baum zu Baum, dazu können wir einfach Geräusche machen oder „La-la-la-la-la…“ singen)
  4. Im Zoo, im Zoo, im Zoo spieln alle Tiere froh.
    Der Löwe ist jetzt dran und zeigt uns, was er kann.
    (Löwe brüllt)
  5. Jeśli macie ochotę posłuchajcie także innych piosenek,                                                                 o tej samej tematyce :

https://youtu.be/wcibw-m8tRk

https://youtu.be/e7AvX3Tf0hI

https://youtu.be/CJVkHgAvg4s

4. Utrwalenie poznanego słownictwa w zabawie językowej-

Was fählt? ( czego brakuje). Rodzic chowa pod kocykiem zwierzątka i za każdym razem zabiera jedno zwierzątko, zadaniem dziecka jest odgadnąć które  zwierzątko schował rodzic. Oczywiście za każdym razem chwalimy dziecko  (prima, super, gut,)

5. Teraz można sobie odpocząć podczas zabawy ruchowej: ,,Aramsamsam” myślę, że pamiętacie ją podczas zajęć w przedszkolu 🙂

https://youtu.be/gwA9GfYIYus

Aramsamsam aramsamsam ;Oh gulli gulli gulli gulli

Ramsamsam; Arabi arabi

Og gulli gulli gulli ramsamsam

Langsam-powoli

Schneller-szybciej

Lauter und schneller-głośniej, szybciej

Lauter schneller

6. Na koniec zapraszam do wykonania Karty pracy dla chętnych kolorowanka do wyboru: żyrafa

https://www.kindersuppe.de/sites/default/files/legacy/pdf/Safari-Ideen/Giraffe-Ausmalbild.pdf?width=800&height=800&iframe=tr.                   lew:

https://www.kindersuppe.de/sites/default/files/legacy/pdf/Safari-Ideen/Lowe-Ausmalbild.pdf?width=800&height=800&iframe=tr.                   słoń:

https://www.kindersuppe.de/sites/default/files/legacy/pdf/Safari-Ideen/Elefant-Ausmalbild.pdf?width=800&height=800&iframe=true.

Życzę miłej nauki poprzez zabawę 🙂

Bardzo tęsknię za grami i zabawami z Wami. Mam nadzieję, że przedstawione przeze mnie propozycje choć w małym stopniu przybliżą Wam Nasze wspólne spotkania z językiem niemieckim w przedszkolu.

Pozdrawiam serdecznie. Pani Monika