Hello!
Drodzy Rodzice, w październiku i listopadzie grupa ,,Żabki’’ realizowała temat ,,I’m happy’’. W tych miesiącach utrwalaliśmy następujące wyrazy:
happy – wesoły
sad – smutny
scared – przestraszony
sleepy – śpiący
I’m good, great, wonderful – mam się dobrze, wspaniale, fantastycznie
tired – zmęczony
hungry – głodny
Dzieci określały swoje samopoczucie, odpowiadając na pytanie How are you today?
Uczyły i bawiły się przy piosenkach ,,Hello how are you’’ , ,,If you happy’’, ,,Open, shut them’’
https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8
https://www.youtube.com/watch?v=fPMjnlTEZwU
https://www.youtube.com/watch?v=RNUZBHlRH4Y
Dzieci w grupie ,,Tygryski’’ oraz ,,Wiewiórki’’ powtórzyły słowa związane z samopoczuciem wzbogaconym o wyrazy:
hot – gorąco
cold – zimno
thirsty – spragniony
Uczyły się słówek związanych z otoczeniem:
house – dom
roof – dach
window – okno
door – drzwi
book – książka
scissors – nożyczki
glue – klej
pencil – ołówek
Grupa ,,Motylków’’ dodatkowo nauczyła się słów:
walls – ściany
floor – podłoga
ceiling – sufit
teacher – nauczyciel
crayons – kredki
rubber – gumka
pen – długopis
Dzieci uczyły i bawiły się przy piosenkach: ,,Our little house’’, ,,Colours’’, ,, Five little monkeys’’, ,,Happy house’’
Grupa ,,Motylków’’ poznała również słowa związane z jesienią:
autumn – jesień
leaves – liście
fox – lis
hedgehog – jeż
squirrel – wiewiórka
sparrow – wróbel
owl – sowa
Grupa uczyła się i bawiła przy piosenkach: ,,Autumn leaves are falling down’’, ,,Scarecrow song’’.
https://www.youtube.com/watch?v=ZvxJ2x1-FSs
https://www.youtube.com/watch?v=geFvOfBQNbE
Dzieci w grupach Wróbelków, Zajączków i Sów kontynuowały swoją przygodę z językiem angielskim, ucząc się nowych słów i zwrotów. Tym razem skupiliśmy się na słowach związanych z jedzeniem 🍞🥛🍊: bread (chleb), milk (mleko), tea (herbata), water (woda), orange juice (sok pomarańczowy), chicken (kurczak), fish (ryba), cheese (ser), carrot (marchew), apple (jabłko). Dzięki zabawom i piosenkom dzieci mogły je utrwalić w codziennym kontekście.
Równocześnie dzieci uczyły się wyrażać swoje upodobania żywieniowe 🍽️. Poznały zwroty: „Do you like…?” (Czy lubisz…?), „Yes/No” (Tak/Nie), „I like…” (Lubię…), „I don’t like…” (Nie lubię…), które pomogły im wyrażać swoje preferencje w zabawny i przystępny sposób.
Dzieci również uczestniczyły w zabawie statycznej „Which one is missing?” 🤔, która rozwijała ich zdolności obserwacyjne i pamięć, jednocześnie utrwalając nowe słownictwo.
Dodatkowo, poznaliśmy słowa związane z jesienią 🍁🍂. Za pomocą kart obrazkowych dzieci nauczyły się takich słów jak: acorns (żołędzie), leaves (liście), cones (szyszki), squirrel (wiewiórka), hedgehog (jeż). Te słowa wprowadziły dzieci w atmosferę tej pięknej pory roku.
Na zakończenie dzieci nauczyły się piosenki o opadających liściach 🍃. Piosenka, którą śpiewali, zawierała gesty i pokazy, co pomogło starszakom w nauce nowych słów oraz w rozwijaniu koordynacji ruchowej. Piosenka brzmiała tak:
„Leaves are falling, leaves are falling,
one fell on my nose,
leaves are falling, leaves are falling,
one fell on my toes,
leaves are falling, leaves are falling,
one fell on my head,
leaves are falling, leaves are falling,
one fell on my hand,
leaves are falling, leaves are falling,
yellow, orange, red!” 🍂🎶
Goodbye and take care!
Do widzenia, trzymajcie się!