Język angielski w październiku i listopadzie 2024

Hello!

Drodzy Rodzice, w październiku i listopadzie grupa ,,Żabki’’ realizowała temat ,,I’m happy’’. W tych miesiącach utrwalaliśmy następujące wyrazy:

happy – wesoły

sad – smutny

scared – przestraszony

sleepy – śpiący

I’m good, great, wonderful – mam się dobrze, wspaniale, fantastycznie

tired – zmęczony

hungry – głodny

Dzieci określały swoje samopoczucie,  odpowiadając na pytanie How are you today?

Uczyły i bawiły się przy piosenkach  ,,Hello how are you’’ , ,,If you happy’’, ,,Open, shut them’’

https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8

https://www.youtube.com/watch?v=fPMjnlTEZwU

https://www.youtube.com/watch?v=RNUZBHlRH4Y

 

Dzieci w grupie ,,Tygryski’’ oraz ,,Wiewiórki’’ powtórzyły słowa związane z samopoczuciem wzbogaconym o wyrazy:

hot – gorąco

cold – zimno

thirsty – spragniony

Uczyły się słówek związanych z otoczeniem:

house – dom

roof – dach

window – okno

door – drzwi

book – książka

scissors – nożyczki

glue – klej

pencil – ołówek

Grupa ,,Motylków’’ dodatkowo nauczyła się słów:

walls – ściany

floor – podłoga

ceiling – sufit

teacher – nauczyciel

crayons – kredki

rubber – gumka

pen – długopis

Dzieci uczyły i bawiły się przy piosenkach: ,,Our little house’’, ,,Colours’’, ,, Five little monkeys’’, ,,Happy house’’

Grupa ,,Motylków’’ poznała również słowa związane z jesienią:

autumn – jesień

leaves – liście

fox – lis

hedgehog – jeż

squirrel – wiewiórka

sparrow – wróbel

owl – sowa

Grupa uczyła się i bawiła przy piosenkach: ,,Autumn leaves are falling down’’, ,,Scarecrow song’’.

https://www.youtube.com/watch?v=ZvxJ2x1-FSs

https://www.youtube.com/watch?v=geFvOfBQNbE

 

Dzieci w grupach Wróbelków, Zajączków i Sów kontynuowały swoją przygodę z językiem angielskim, ucząc się nowych słów i zwrotów. Tym razem skupiliśmy się na słowach związanych z jedzeniem 🍞🥛🍊: bread (chleb), milk (mleko), tea (herbata), water (woda), orange juice (sok pomarańczowy), chicken (kurczak), fish (ryba), cheese (ser), carrot (marchew), apple (jabłko). Dzięki zabawom i piosenkom dzieci mogły je utrwalić w codziennym kontekście.

Równocześnie dzieci uczyły się wyrażać swoje upodobania żywieniowe 🍽️. Poznały zwroty: „Do you like…?” (Czy lubisz…?), „Yes/No” (Tak/Nie), „I like…” (Lubię…), „I don’t like…” (Nie lubię…), które pomogły im wyrażać swoje preferencje w zabawny i przystępny sposób.

Dzieci również uczestniczyły w zabawie statycznej „Which one is missing?” 🤔, która rozwijała ich zdolności obserwacyjne i pamięć, jednocześnie utrwalając nowe słownictwo.

Dodatkowo, poznaliśmy słowa związane z jesienią 🍁🍂. Za pomocą kart obrazkowych dzieci nauczyły się takich słów jak: acorns (żołędzie), leaves (liście), cones (szyszki), squirrel (wiewiórka), hedgehog (jeż). Te słowa wprowadziły dzieci w atmosferę tej pięknej pory roku.

Na zakończenie dzieci nauczyły się piosenki o opadających liściach 🍃. Piosenka, którą śpiewali, zawierała gesty i pokazy, co pomogło starszakom w nauce nowych słów oraz w rozwijaniu koordynacji ruchowej. Piosenka brzmiała tak:

„Leaves are falling, leaves are falling,
one fell on my nose,
leaves are falling, leaves are falling,
one fell on my toes,
leaves are falling, leaves are falling,
one fell on my head,
leaves are falling, leaves are falling,
one fell on my hand,
leaves are falling, leaves are falling,
yellow, orange, red!” 🍂🎶


Goodbye and take care!
Do widzenia, trzymajcie się!