Język angielski w lutym 2024

HELLO!

Drodzy Rodzice,
w lutym grupa ,,Żabki’ i ,,Wiewiórki’’ realizowała temat „Colours”.
Do poznanych już wcześniej kolorów: red, blue, yellow and green doszło 7 nowych.

W lutym utrwalaliśmy następujące wyrazy:

red – czerwony

yellow – żółty

blue – niebieski

green – zielony

orange – pomarańczowy

purple – fioletowy

pink – różowy

brown – brązowy

black – czarny

grey – siwy

white – biały

Dzieci przeliczały kolory, utrwalając nazwy liczebników 1-11 oraz potrafiły odpowiedzieć na pytanie What colour is it?

Uczyły i bawiły się przy piosenkach ,,I see something blue/pink’’, ,,I am a red flower’’, ,,What’s your favourite colour’’.


Zachęcam do osłuchiwania się z piosenką, która uczy używania konstrukcji zdania I like oraz stawiania pytania What is your favourite colour?  https://www.youtube.com/watch?v=zxIpA5nF_LY

Gra w kolory – ,,What is missing?’’

https://www.youtube.com/watch?v=9OjV9_P5YYI

 

Dzieci w grupie ,,Tygryski’’ utrwalały kolory oraz uczyły się części ciała.

W lutym utrwalaliśmy następujące wyrazy:

eyes – oczy

ears – uszy

teeth – zęby

nose – nos

mouth – usta

face – twarz

head – głowa

hand – dłoń

feet – stopa

leg – noga

shoulder – ramię

Tygryski uczyły i bawiły się przy piosenkach: ,,How do you make a face’’, ,,Head, shoulders, knees and toes’’,
,,One little finger’’, ,,The bath song’’

https://www.youtube.com/watch?v=WX8HmogNyCY

https://www.youtube.com/watch?v=eBVqcTEC3zQ

https://www.youtube.com/watch?v=HVYXHMY7wvo

 

Grupa „Motylki”, „Wróbelki”, „Sówki”„Zajączki” realizowała temat „Weather”.

Utrwalaliśmy następujące wyrazy:

sunny – słonecznie

windy – wietrznie

rainy – deszczowy

snowy – śnieżny

stormy – burzowy

cloudy – pochmurny

Dzieci odpowiadały na pytanie „What’s the weather like today?” – Jaka jest dziś pogoda?

Bawiliśmy się przy piosence „How’s the Weather?”

Dodatkowo bawiły się przy piosence „I’m so happy”  https://www.youtube.com/watch?v=dUXk8Nc5qQ8

 

Z okazji Walentynek wykonaliśmy pracę plastyczną oraz śpiewaliśmy piosenkę „If you love me”.

https://www.youtube.com/watch?v=mLdfVgWJ_yk

Utrwalaliśmy także słownictwo związane z jedzeniem, zwierzętami, kolorami i liczbami.

Zachęcam do osłuchania się z piosenkami w domu:

https://www.youtube.com/watch?v=l4WNrvVjiTw

https://www.youtube.com/watch?v=WsiRSWthV1k

 

 

Goodbye and take care!

Do widzenia, trzymajcie się!